Tactici comune de link building. Merita sau nu?
Read Time:4 Minute, 58 Second

Tactici comune de link building. Merita sau nu?

0 0

Majoritatea firmelor ce ofera servicii SEO si a freelancerilor din Romania merg pe ideea ca orice backlink, indiferent de unde vine acesta, ajuta la cresterea pozitiilor in SERPs. Noi suntem de parere ca lucrurile nu stau chiar asa, unele tactici de link building sunt, mai nou, penalizate de motoarele de cautare si nu fac bine profilului de backlink-uri al unui site. Vom face in continuare o scurta analiza a celor mai comune tactici de link building si vom incerca sa vedem care din ele mai merita aplicate si in ce circumstante.

Guest Blogging

Zvonurile spun ca Google doreste penalizarea acestei tactici, iar toti cei care o folosesc au inceput sa se panicheze. Noi, insa, credem ca motoarele de cautare incearca doar sa detecteze articolele scrise si publicate in mod automat, cu ajutorul unor programe sau plugin-uri. Articolele unice, scrise manual, care ofera cititorilor informatii valoroase despre un anumit subiect vor fi considerate in continuare continut de calitate, iar un link pus in semnatura de la finalul acestora nu va dauna.

Cand e utila aceasta tactica?
Guest Blogging-ul poate fi folosit in orice campanie de link-building. Este o solutie care necesita timp, dar care aduce rezultate.

Merita?

  • Da, insa trebuie acordata mai multa atentie semnaturii si numarului de link-uri din aceasta.

Infografice

Aproximativ 50% din creierul uman este implicat in procesul de realizare al vederii. Mai mult, un studiu realizat de Wharton School of Business arata ca o imagine poate fi cu 20% mai convingatoare decat un text. Totusi, merita sa aloci un buget crearii de infografice?

Aceasta tactica s-a extins extrem de repede in ultima perioada. In acelasi timp cu aceasta expansiune au aparut si solutii automate sau template-uri care sunt folosite de foarte multi webmasteri. Aceste lucruri au facut ca backlink-urile obtinute cu ajutorul infograficelor sa fie deseori evitate.

Ca majoritatea tacticilor de link building, rezultatele depind foarte mult de modul si de timpul alocat tehnicii. Infograficele sunt o metoda excelenta de a obtine backlink-uri si de a-ti face brand-ul cunoscut. Un design original, atragator, combinat cu informatii precise si de calitate, va duce in cele din urma la raspandirea infograficului.

Cand e utila aceasta tactica?
Tactica e utila si recomandata atunci cand design-ul este original iar informatiile pot fi formulate in fraze scurte, care sa ofere cititorului esentialul.

Merita?

  • Da, insa trebuie acordata mai multa atentie design-ului si continutului.

Link-uri “la kilogram”

Link-urile platite, cunoscute in online-ul romanesc drept link-uri “la kilogram”, nu sunt acceptate de motoarele de cautare. Probabil ca stiti cu totii site-uri de unde, pentru cativa dolari, poti cumpara sute sau mii de backlink-uri. Chiar daca link-urile provin din retele de blog-uri publice sau private, exista sanse mari ca Google sa stie deja de acele retele, iar backlink-urile venite in acest mod vor dauna pe termen lung oricarui site.

Cand e utila aceasta tactica?
Tactica e utila si poate fi folosita pentru site-urile ultranisate, care au ca scop aparitia pe prima pagina cu rezultate pentru o perioada scurta de timp. De exemplu, un site care va contine subiecte bac 2014 sau rezultate bac 2014. Unui astfel de site ii este de ajuns sa ocupe pozitii fruntase pentru cateva zile, dupa care poate fi penalizat.

Merita?

  • Nu. Pe termen lung tactica va atrage penalizari.

Blogging

Inainte de toate, blog-ul reprezinta o solutie perfecta pentru a-ti tine clientii la curent cu noutatile. Mai mult, poti atrage si clienti noi daca publici articole de calitate, ce au un continut unic. De asemenea, un blog te poate ajuta si la obtinerea de backlink-uri. Daca scrii destul de des, iar continutul este unul original, care merita citit, sunt sanse mari sa obtii backlink-uri.

Cand e utila aceasta tactica?
Tactica este utila pentru orice website, din orice nisa. Daca nu te descurci suficient de bine la scris, un content-writter te poate ajuta.

Merita?

  • Da, insa e posibil sa nu apara backlink-uri dupa primele articole. Functioneaza pe termen lung.

Directoare Web

Directoarele web sunt foarte folosite de agentiile SEO din Romania. Sunt ieftine si nu necesita multa munca. In plus, ele se gasesc intr-un numar foarte mare. Partea proasta la aceasta tactica este reprezentata de calitatea directoarelor, foarte multe dintre ele acceptand inscrierea oricarui site, fara a face verificari in prealabil. Prin urmare, multe din ele sunt spamate.

Cand e utila aceasta tactica?
Tactica poate fi folosita fara retineri pentru site-uri in genul celor de care am vorbit mai sus, la Link-uri “la kilogram”.

Merita?

  • Nu. Tactica va atrage penalizari mai devreme sau mai tarziu.

Marcaje

Marcajele, sau mai pe intelesul tuturor bookmarks, te ajuta sa obtii trafic si backlink-uri. La fel ca si directoarele web, exista atat site-uri de calitate, pe care merita sa-ti pui articolele, dar si site-uri care sunt spamate.

Cand e utila aceasta tactica?
Tactica se foloseste, de obicei, dupa ce ai scris un articol pe blog si vrei sa-l faci cat mai repede cunoscut.

Merita?

  • Da, insa trebuie facuta o diferenta intre site-urile de bookmarking bune si cele rele.

Backlink-uri pe nivele

Tiered link building, link wheels sau link pyramids – indiferent de denumire toti termenii se refera la acelasi lucru: backlink-uri facute pe mai multe nivele. Fiecare nivel primeste backlink-uri de la nivelul de mai jos. Ideea din spatele acestei tehnici este ca pentru primele nivele se pot folosi backlink-uri din aproape orice sursa, care combinate transmit un procent decent de autoritate catre nivelele aflate mai sus in piramida. Backlink-urile ce provin de pe site-uri cu autoritate buna, vor fi pastrate pentru nivelele din varful piramidei.

Cand e utila aceasta tactica?
Tactica este utila aproape in orice campanie de link-building. Are ca avantaj principal faptul ca va parea naturala, iar algoritmii Google nu o vor penaliza.

Merita?

  • Da. Este una dintre cele mai bune tactici actuale.
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous post Ps4 vs Xbox One
Next post Am vizitat Marmaris si Pamukkale