Read Time:4 Minute, 34 Second

Cum faci SEO Local in 2019

0 0

Pentru cei care nu stiu inca, luna aceasta a avut loc un nou update in algoritmii Google, si anume Penguin 2.0. Acest update a pus accentul pe site-urile care aveau un profil de backlink-uri creat cu ajutorul SPAM-ului.

Desi update-ul a lovit in multe site-uri, acesta a avut un impact pozitiv destul de mare asupra a ceea ce se numeste Local SEO. Google a inceput sa trateze intr-un alt mod cautarile locale si rezultatele generate de acestea. In paginile cu rezultate au inceput sa apara tot mai multe site-uri ale unor localuri sau afaceri mici si mijlocii din apropierea utilizatorului care efectueaza cautarea.

Pentru afacerile locale, acesta este in mod sigur un mare PLUS. Sunt de parere ca afaceristii de pe plan local ar trebui sa includa in strategiile lor de marketing si campaniile de Local SEO. Pentru cei care nu stiu exact ce presupune o campanie de Local SEO, voi prezenta in continuare o lista cu cativa factori de care noi tinem cont cand derulam o astfel de campanie.

1. Citatii (co-citation)

Daca dupa primul update Google Penguin banuiam ca citatiile vor avea un rol important in pozitionarea unui site, acum putem fi siguri de asta. Alaturi de backlink-uri, semnale sociale sau mentiuni ale brand-ului in interiorul unui articol, in momentul de fata sunt importante si citatiile.

Citatiile au un rol important si in Local SEO. Mentionarea unei adrese fizice in jurul unui website (unui link) ajuta site-ul respectiv sa se pozitioneze mai bine pe plan local, la cautarea unor anumite cuvinte cheie. Spre exemplu, sa presupunem ca magazinul X din Brasov vinde aranjamente florale. Un client cumpara de la magazinul X si, fiind multumit de serviciile oferite de magazin, se hotaraste sa faca o recenzie a acestuia pe blogul personal. Daca in interiorul articolului se pune link (sau nu) catre magazin si se specifica de cel putin o data ca acesta isi are sediul in Brasov, atunci simpla recenzie a clientului ajuta la pozitionarea pe plan local a site-ului magazinului. Cu cat vor fi mai multe recenzii si citatii ale locatiei, cu atat mai bune vor fi pozitiile ocupate de magazin in SERPs.

2. Advertoriale

Desi multe agentii de SEO spun ca nu se folosesc de advertoriale pentru campaniile de promovare, adevarul este ca toata lumea le foloseste. Da, absolut toti freelancerii si toate agentiile se folosesc de advertoriale pentru a promova un site si pentru a obtine backlink-uri catre acesta. Advertorialele reprezinta cea mai buna metoda de a obtine backlink-uri contextuale pentru un site. Folosite impreuna cu citatiile de care vorbeam la punctul 1, acestea dau rezultate foarte bune si pentru cei care doresc sa obtine pozitii in Google pe plan local.

3. Google+ Local

Google acorda tot mai multa atentie semnalelor sociale. O pagina pe Google+ Local contine informatii despre afacerea ta cum ar fi adresa, modalitati de contact, website, recenzii sau chiar fotografii. In anumite cautari, Google afiseaza drept rezultate aceste pagini in fata unor site-uri. O astfel de pagina este obligatorie pentru a obtine clienti noi pentru un business ce se desfasoara pe plan local.

4. Recenzii Google+ Local

Pentru a afisa rezultate cat mai relevante, Google se foloseste de recenziile primite pe pagina de Google+ Local. Cea mai buna metoda de a obtine recenzii este de a trimite e-mail-uri personalizate clientilor in care sa le recomanzi pagina de Google+ Local pentru a acorda un calificativ serviciilor de care au beneficiat.

5. Optimizarea paginii de Google+ Local

Optimizarea paginii de Google+ Local este foarte importanta. Pentru ca pagina sa apara cat mai sus in rezultate, se recomanda ca in completarea campurilor text ce formeaza continutul paginii, sa se introduca si cuvinte cheie.

6. Implementarea Google Authorship-ului

Google foloseste Authorship-ul pentru a intelege cine e SPAMMER si cine nu si va pozitiona mai sus un articol scris de o persoana specializata, cu autoritate, fata de unul scris de cineva incepator in domeniu.

Datorita Authorship-ului (a structurii rel=”author”) langa unele rezultate din SERPs, Google mai afiseaza o fotografie a autorului si legaturi catre profilul de Google+ al acestuia. Mai mult, CTR-ul creste daca un rezultat este insotit si de astfel de informatii.

7. Dispozitive Mobile

Datorita cresterii mari a cautarilor locale efectuate dupa dispozitivele mobile cum ar fi smartphone-uri sau tablete, este necesar ca site-urile sa fie construite in asa fel incat sa arate bine indiferent de dimensiunea dispozitivului de pe care sunt accesate. Rezultatele afisate de motoarele de cautare pe dispozitive mobile depind mai mult de locatia utilizatorului decat cele afisate pe calculatoarele de acasa.

Responsive design-ul, caci asa se numeste conceptul de site care se muleaza dupa marimea ecranului pe care este vizualizat, este foarte important. Studiile arata ca 40% dintre utilizatorii de internet parasesc un site daca acesta nu arata bine pe dispozitivul folosit la momentul accesarii.

8. Comunicate in presa locala

Comunicatele de presa sunt o metoda foarte buna de a-ti face afacerea cunoscuta, mai ales o afacere ce se desfasoare pe plan local. Fie ca e vorba despre un eveniment, despre o lansare de produs sau despre o simpla dezbatere a unei comunitati, scurtele articole scrise in presa locala te vor ajuta sa te faci cunoscut si sa atragi un numar mare de potentiali clienti. Mai mult, si ziarele locale au site-uri, iar publicarea articolelor pe acestea ajuta foarte mult la obtinerea de pozitii favorabile in SERPs.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous post 5 motive sa vizitezi Dubai in 2019
Next post De ce sa vizitezi Atena – Capitala Greciei!