Read Time:3 Minute, 33 Second

SEO vs. SMM

0 0

Ce campanie este cea mai potrivita pentru promovarea unui site? SEO (Search Engine Optimization) sau SMM (Social Media Marketing)? Nu mai e un secret faptul ca promovarea pe retelele sociale a devenit o metoda ce nu trebuie ignorata. Mai mult, aceasta metoda devine din ce in ce mai populara si multe unelte SEO se dezvolta in acest sens. Multe agentii SEO, la fel ca si a noastra, si-au angajat oameni care sa se ocupe doar de SMM, oameni care administreaza conturile clientilor pe retelele sociale, care analizeaza numarul de like-uri si de share-uri sau conversiile. Chiar daca poate dura pana o pagina pe Facebook, LinkedIn sau Twitter devine populara, eforturile vor fi rasplatite si vanzarile vor creste mult. Se merita, totusi, renuntarea la SEO in schimbul SMM?

Cand este mai bun SMM decat SEO?

Daca ai de gand sa-ti aloci intreg bugetul unei campanii de promovare pe retelele sociale, atunci trebuie sa stii cand e mai bine sa faci asta. Din punctul meu de vedere, o campanie SMM este mai buna decat una SEO daca:

  • Ai un buget mic.

Cei care doresc campanii doar pe retelele sociale au, de obicei, un buget mai mic decat cei care doresc promovare in motoarele de cautare. SMM reprezinta o metoda relativ ieftina prin care iti poti face afacerea cunoscuta in mediul online. Chiar si asa, lasa aceasta campanie pe mana expertilor si nu incerca sa o faci singur. Nu este un proces la fel de usor ca administratrea propriului cont de Facebook.

  • Targetezi grupuri de persoane foarte active pe retelele sociale.

Chiar daca vei pierde clienti daca apelezi doar la SMM, e posibil sa obtii clienti si sa economisesti bani daca stii ca publicul caruia te adresezi este foarte activ pe retelele sociale. Daca ai analizat cu atentie piata inainte sa incepi promovarea sau daca stii ca vechii tai clienti te-au gasit prin intermediul retelelor sociale, atunci afacerea ta poate reusi prin SMM.

  • Vrei sa-ti expui produsele unor anumite categorii de persoane.

Pe retelele sociale iti poti alege cu usurinta persoanele in fata carora vrei sa-ti apara reclamele. Daca vinzi accesorii pentru femei, e de ajuns sa-ti promovezi produsele pe o pagina care are multi fani de sex feminin. Facebook, dar si alte retele sociale, ofera informatii detaliate despre sexul, varsta sau chiar locatia celor care apreciaza o pagina oarecare.

Cand este mai buna o campanie SEO decat una SMM?

Daca tot am enumerat cateva din avantajele campaniilor SMM, sa spunem cate ceva si despre campaniile SEO. Avantajele optimizarii ar fi urmatoarele:

  • SEO aduce mai mult trafic.

Un studiu realizat de Outbrain arata ca motoarele de cautare sunt prima sursa de trafic pentru site-uri, depasind cu peste 300% traficul provenit din retelele sociale. Prin urmare, SEO este prima campanie la care trebuie sa apelezi daca doresti trafic targetat pe site.

  • SEO aduce mai multe conversii.

Retelele sociale sunt perfecte pentru a obtine vizitatori, insa multi dintre acestia nu sunt interesati cu adevarat de ceea ce site-ul tau ofera. Pe de alta parte, SEO aduce pe site doar vizitatori targetati, care cauta exact ceea ce site-ul tau ofera. Studiile arata ca oamenii folosesc motoarele de cautare cand vor sa faca cumparaturi online si nu retelele de socializare.

Rezumat

SMM poate fi singura ta solutie de promovare doar in unele cazuri. De exemplu, poti folosi retelele sociale daca vrei sa-ti promovezi brand-ul, va functiona mai bine decat promovarea in motoarele de cautare. De asemenea, poti folosi acest tip de promovare daca nu ai un buget mare, daca vrei sa faci economii sau daca te adresezi in special celor foarte tineri, mult mai mai activi pe retelele sociale decat utilizatorii de alte varste.

Chiar daca SMM te poate ajuta sa vinzi, SEO este resursa principala care iti va aduce clienti. Pe site vor veni doar vizitatori care cauta exact ceea ce tu oferi, asa ca numarul conversiilor va creste.

In concluzie, SMM poate fi o strategia de promovare prioritara, insa doar in anumite situatii. SEO ofera mai multe avantaje si rezultate semnificative pe termen lung. Cea mai buna solutie de promovare este, din punctul meu de vedere, o combinatie intre cele doua metode. Solutie putin mai costisitoare, insa foarte avantajoasa pentru orice afacere!

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous post REVIEW Allview P6 Energy
Next post Imprimanta foto inkjet Epson L800, A4