Read Time:1 Minute, 53 Second

Kerkira (Corfu)

0 0

Kerkira e numele mai frecvent folosit pentru Corfu-town, capitala insulei Corfu. De fapt, grecii numesc Kerkira atat orasul-capitala cat si insula dar Corfu, numele dat de venetieni, e cel sub care e cunoscuta in Europa insula. In Corfu se poate ajunge atat cu feribotul de pe continent prin Igumenitsa cat si cu avionul, aeroportul Kapodistria aflandu-se la 3 km la S de capitala insulei. Noi am stat in Sandy Beach, in partea de SV a insulei, langa una din putinele plaje cu nisip ale insulei, la N de resort aflandu-se chiar si o zona cu dune de nisip, in timp ce la S se afla un mic sat, Linia. De aici pana in capitala insulei sunt cam 30 de km si se poate ajunge in circa o ora cu autobuzul local, care costa 3.5 Euro. In Kerkira am vizitat mai intai fortul nou venetian, cu o panorama impresionanta asupra orasului si golfului. Urcand pe terasa cea mai de sus a turnului, am putut vedea amplasamentele tunurilor de mare calibru care acopereau intreaga zona inconjuratoare. Daca Grecia continentala a fost cucerita de turci, Corfu, ca si alte insule din Marea Ioniei, a fost ocupata de venetieni. De fapt, Corfu e teritoriul grecesc care nu a apartinut niciodata Imperiului Otoman.  Dupa ce am parasit noul fort venetian am ajuns in piata de peste, unde, dupa ce ne-am delectat ochii cu bogata varietate a faunei marine, am luat o mica gustare intr-o cafenea din apropiere. Am continuat apoi cu plimbarea si cumparaturi orasul vechi cu stradutele inguste si cu sute de magazine de suveniruri dar si de moda, incaltaminte, arta, mici cafenele si restaurante. Intre doua magazine am gasit timp si sa vizitam biserica Sf. Spiridon cu moastele sfantului. Intr-unul dintre magazine am intrebat si ne-a fost recomandat un restaurant nu foarte cunoscut de turisti, dar cu o mancare excelenta, Ninos. Corfu este renumit pentru bucataria sa, care reuneste, pe langa influentele grecesti, pe cele italiene, britanice si frantuzesti. Eu am incercat o Pastishata cu paste si carne de vitel, cu sos de ulei de masline si rosii condimentata cu scortisoara si a fost foarte buna. Dupa masa am vizitat fortul vechi venetian, cu o vedere panoramica superba asupra orasului si portului.