Cat dureaza o campanie SEO?

0 0

Cat dureaza o campanie SEO? Aceasta intrebare o primim foarte des de la antreprenorii care doresc o dezvoltare online foarte rapida. Din pacate, raspunsul ii deranjeaza pe unii, iar pe altii ii face sa renunte de tot la o campanie SEO ce va aduce rezultate pe termen lung. Din punctul meu de vedere, optimizarea unui site nu trebuie sa se opreasca niciodata, mai ales daca acesta are o concurenta puternica. Primele rezultate se vor vedea intr-un timp relativ scurt, insa pentru a obtine si pentru a mentine pozitii fruntase in paginile cu rezultate, este nevoie de o munca continua, de lunga durata. In acest articol voi enumera cativa factori care influenteaza durata proceselor de optimizare SEO

1. Analiza concurentei

Daca nu vii pe piata cu un produs sau cu un serviciu nou, original, atunci cu siguranta ca vei avea site-uri concurente care deja ocupa pozitii bune in motoarele de cautare. Sa ajungi la acelasi nivel cu aceste site-uri dureaza destul de mult timp, sa le depasesti va dura si mai mult.

Din cate am observat, site-urile din Romania ce ocupa primele pozitii pe anumite cuvinte cheie au investit sume importante de bani in optimizare on-page si, in special, in link building. Daca site-ul tau se axeaza pe astfel de cuvinte, analiza concurentei va dura si mai mult timp, deoarece unele site-uri pot avea de la cateva sute pana la cateva mii de backlink-uri. Este adevarat ca pentru a analiza backlik-urile care vin catre un site concurent ne putem folosi de anumite tool-uri online, insa acestea pot a fi mai costisitoare si mai ineficiente decat observarea pas cu pas a link-urilor.

2. Obtinerea de link-uri ce vin de la site-uri cu autoritate

Dupa ce am analizat cu atentie concurenta, incercam sa depistam backlink-urile care vin din surse comune. In mediul online romanesc exista cateva zeci de site-uri, mai mult sau mai putin valoroase, care ofera link-uri gratuite sau foarte ieftine. Folosirea atenta a acestora nu va dauna campaniei SEO, chiar daca Google nu recomanda obtinerea de backlink-uri de la acest tip de site-uri.  De fapt, motoarele de cautare incurajeaza doar obtinerea de link-uri naturale, care vin in urma unui continut bogat. Google se opune in mod clar obtinerii de link-uri platite, insa in Romania numarul de site-uri este relativ mic, iar link-urile obtinute in mod natural vor fi intr-un numar foarte mic, nesemnificativ uneori. Pentru a scapa de aceasta problema, noi obtinem link-uri doar din site-uri de calitate si din retelele proprii de site-uri. Aceste link-uri vor arata natural si vor ajuta foarte mult la o pozitionare buna in rezultate.

Obtinerea de link-uri de la site-uri de calitate, cu autoritate mare necesita timp. In primul rand, este nevoie de o negociere cu administratorii acestor site-uri, negociere in urma careia se va stabili pretul link-ului, tipul link-ului (no-follow sau do-follow) si perioada in care acest link va fi activ. Se pot obtine link-uri contextuale, link-uri de tip imagine, link-uri sponsorizate etc.

In al doilea rand, fie ca e vorba despre o legatura contextuala, una de tip imagine sau una sponsorizata, este nevoie de cunostinte SEO pentru ca aceasta sa aiba efect. Link-ul contextual trebuie sa fie inclus intr-un articol scris de cineva care are cunostinte vaste de optimizare, care sa stie ce cuvinte cheie sa foloseasca si procentajul in care acestea trebuiesc distribuite in articol. Imaginile ce vor avea rolul de backlink trebuie sa aiba un design placut, care sa ii faca pe vizitatori sa dea click pe acestea iar link-urile sponsorizate trebuie sa fie plasate la vedere, pentru a creste rata de click-uri.

Aceste detalii necesita timp, iar calitatea este mai importanta decat cantitatea!

3. Google nu are incredere in variatiile mari

Da, Google nu are incredere in site-urile care obtin sute sau mii de backlink-uri intr-un timp scurt. Chiar daca aceste site-uri vor obtine initial o clasare buna, ele vor fi mai apoi penalizate sau chiar excluse permanent din paginile cu rezultate.

Asta nu inseamna ca un articol care devine viral pe Facebook, Twitter sau pe alte retele sociale va fi penalizat. Google se pricepe tot mai bine la detectarea link-urilor SPAM si stie sa faca diferenta intre link-urile naturale si cele fara valoare, care au fost obtinute in graba. Un numar prea mare de link-uri obtinute peste noapte va atrage atentia echipei Google Anti-Spam, condusa de Matt Cutts. Aceasta echipa analizeaza manual si penalizeaza, daca este cazul, site-urile care au obtinut sute de link-uri intr-un interal de timp scurt.

Prin urmare, este nevoie de timp pentru a obtine link-uri si pentru a capata increderea motoarelor de cautare.

4. Algoritmii motoarelor de cautare sunt intr-o continua schimbare

Dupa cum spuneam si la inceputul articolului, sunt de parere ca o campanie SEO nu trebuie sa inceteze nicioadata. De ce? Pentru ca motoarele de cautare isi imbunatatesc si isi schimba algoritmii de clasificare foarte des. Daca in prezent backlink-urile au o valoare foarte mare, este posibil ca in viitorul foarte apropiat impactul pe retelele sociale sa fie mai important decat obtinerea de link-uri. O campanie SEO continua va fi singura solutie pentru a mentine o pozitie fruntasa in paginile cu rezultate. Cele mai cunoscute si mai importante astfel de schimbari de la Google se numesc Panda si Penguin, schimbari care au avut un impact imens asupra marketingului online.

In concluzie, optimizarea unui site este un proces de lunga durata, ce presupune analizarea cu atentia a unui numar foarte mare de factori. Durata unei campanii SEO este influentata de calitatea site-ului care se optimizeaza, de calitatea link-urilor obtinute si, nu in ultimul rand, de schimbarile frecvente ce au loc in algoritmii motoarelor de cautare.

.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous post REVIEW Tableta Apple iPad Air 2
Next post 10 avantaje ale link-urilor contextuale