Am urmat propunerea lui Adam Boer facuta in unul dintre commenturile postate la ultimul articol.M-am gandit sa nu abordez inca tema liberalismului ci mai de graba sa fim intr-un ton cu articolul precedent si sa vorbim tot de drumuri.
Hai sa incepem cu Podul Golescu.Nu numai ca nu au fost asfaltate de 2 luni dacand au aparut aceste gropi ba mai mult a mai aparut una si pe contrasens.Totodata am vazut ca la imbinari incep sa apara gropi.Ce sa mai spun?Primarul ne-a explicat despre hidroizolatia care a fost prost fixata cu un liant de slaba calitate.Daca retineti firma a fost readusa sa remedieze deficientele aparute si au decapat asfaltul pe ambele sensuri.Cred ca in acest mandat primarul va mai repara podul pe banii nostrii de mai multe opri.Ar fi interesant sa vedem cat au costat pana acuma aceste reparatii.
Dupa cum am amintit mai sus aceasta este groapa de pe contrasen.Pana acuma asfaltul de pe cealalta parte s-a comportat mult mai bine.Dar se pare ca doar atat a tinut.
Dupa asta am vizulalizat intersectia Zefirului cu Odobescu si intrarile in oras:Drumul Careiului,B-dul Lucian Blaga,Drumul Botizului.Vreau sa va spun ca totusi in starea cea mai buna sunt:Aurel Vlaicu si Gorunului,dupa care ar urma Drumul Botizului.(daca am alcatui un clasament al starii drumului).Mai departe va las pe voi sa comentati.
In ordinea imaginilor de sus in jos: B-dul Lucian Blaga, Drumul Botizului, Drumul Careiului, Zefirului cu Odobescu.







(46 votes, average: 3.78 out of 5)








February 23rd, 2009 at 12:29 am
Care firma satmareana a livrat asfaltul Podului Golescu?
In alta ordine de idei ai uitat sa te uiti la strada Odoreului, mai ales tronsonul cu patru benzi.
Daca nu ma insel, toate lucrarile bune enumerate de tine au fost facute de alti primari decat cel reales actual. Odoreului este o exceptie care a fost castigata prin contestatie si intereste umai regula.
February 23rd, 2009 at 8:33 am
pentru Adam Boer
Asa este si chiar e o lucrare foarte buna.E drept ca pe coborerea de pe pasaj inspre Mol nici acuma nu functioneaza o parte din iluminatul stradal,”dar nare importanta”(mai ales pentru unii) dar tot ramane o lucrare buna!Sa vedem si cat va rezista!
February 23rd, 2009 at 8:58 am
Pana la primavara (care se lasa asteptata inca)vor mai aparea inca cateva cratere.Si apoi la primavara incepe din nou distractia, iar reparatii, iar trafic aiurea si blocaje.
February 23rd, 2009 at 1:02 pm
Lasati-ma cu Odoreului lucrare buna. Pai giratoriul ala ii alandala (pericol public adica, pt ca ii si nu-i giratoriu). Coborarea de pe pasarela spre odoreu ii pericol public (ma refer la curbe etc). Marcajele de la intrarea pe Odoreului de pe pasaj is de neinteles. Pasarela are un singur trotuar. Deja la rosturi incepe sa se strice. Accesele masinilor de pompieri la si de la ISUin caz de interventii is vai de mama lor. Am asistat odata. Au facut toate cate doua intoarceri din trei miscari in intersectie sa poata iesi. Rusine!!!!
February 23rd, 2009 at 2:25 pm
Poblema este nu “de ce nu sunt astupate gropile?” ci “de ce trebuie astupate gropile?”. Raspuns simplu: s-a facut o treba de doi lei si zece bani!. Ne-am bucurat ca vom avea un pod frumos cu luminite jos, sus, stanga, dreapta,(bani cheltuiti aiurea, adica sa vada si cei care au treba sub pod, cate ceva, sa nu lucreze oamenii in bezna) si ne-am bucurat, aiurea in tramvai, deoarece acum nu mai avem cum sa ocolim gropile. Intrebarile sunt: “Dc s-a distrus atat de repede podul?”, “nu a exista nicio garantie pentru lucrarile efectuate?”, “nu poate fi tras nimeni la raspundere pentru proasta calitate a executiei?”. Raspuns: nu nu poate fi tras nimeni la raspundere pentru ca baietii care au intocmit contractul au avut grija de asta, nu exista nicio garantie pentru efectuarea lucrarilor pentru ca s-a considerat (pe vremea aceea) ca nu este “nevoie” de o garantie. Dar la urma urmei nici nu mai conteaza, oricum nu se va face nimic! Vorba romanului: nu mi-e frica de munca, mi-e frica ca va trebui sa muncesc!
February 23rd, 2009 at 2:34 pm
hidroizolatie bullshit!
podul golescu nu are nici acum o receptie calitativa a lucrarilor (de constructie initiala) pentru ca a fost facut prost de la inceput si orice i-ai face el se va misca si asfaltul va crapa.
nu stiu in ce masura el reprezinta un pericol, probabil ca n-au fost atat de retarzi sa-l lase sub circulatie daca ar fi fost vreun pericol insa ideea cam asta e.
cine are acces la informatii poate confirma.
iar daca tot se vorbeste de drumuri cred ca am sa incep sa ma laud
February 23rd, 2009 at 5:21 pm
sper doar ca ilyes sa nu se apuce de cel de-al treilea pod…pentru ca sincer imi va fi frica sa circul pe el ca nu cumva sa se darame…
si acum hai sa cantam in cor: podul de piatra s-a gaurit, a venit zapada si l-a luat uratit, vom face altul pe Somes in jos, altul la fel de trainic – de cate ori va mai reface primarul podul in mandatul acesta?!
February 23rd, 2009 at 6:48 pm
Trexel: baga!
February 23rd, 2009 at 8:34 pm
pentru laura
Nu se vor apuca sa plombeze pentru ca nu le permite temperatura.Norocul nostru!
February 23rd, 2009 at 8:36 pm
pentru doi
Dar eu m-am referit la calitatea asfaltului.Nu observi ca e mai bine decat ce este rau prin Satu Mare.Nu sti ca in Romania (dar in special in politica romaneasca) alegem “raul cel mai mic”.
February 23rd, 2009 at 8:46 pm
pentru Trexel
Chestia cu hidroizolatia si cu liantul special adus din Ungaria nu eu le-am inventat.L-am auzit pe Ilyes motivand astfel primele gauri care au aparut in asfaltul podului.
In momentul respectiv mi-a confirmat si Prefectul chestia aceasta.Era foarte bine informat deoarece primarul pe el la sunat in momentul in care camioanele cu bitum au fost blocate la Petea de catre Politia de frontiera.Daca bine retin erau ceva probleme cu documentele camioanelor.
In acel moment firma ungureasca a fost nevoita sa achizitioneze din Romania liantul respectiv.
Dar cred ca tu te pricepi mai bine din punct de vedere tehnic,dar iti spun, evenimentele asa s-au desfasurat!
February 23rd, 2009 at 8:55 pm
pentru just_me
Si cu selectia de idei pentru constructia celui de al treilea pod s-a intamplat o porcarie.Una dintre firma a fost plimbata intre mai multe compartimmente din cadrul primariei in ultima zi de depunere pana cand a expirat termenul.Cica nu se puteau hotara cine sa-i inregistreze oferta.Atata s-au jucat cu ei pana cand s-a facut ora 12 si 5 minute ,si in acel moment le-au spus ca termenul final era ora 12.Se pare ca aveau o oferta care nu depasea 9 milioane de euro.Dar nu , noua ne plac cele de 20-24 milioane de euro!
February 23rd, 2009 at 9:17 pm
Despre pasarela numai de bine, daca ar deveni si utila. E mai bine asa? Dar avand in vedere ca traseele drumului expres si al centurii de ocolire in mod evident se vor schimba, in cel mai bun caz… M-as mira… O sa ramana pasarela aia numa pt satenii din odoreu si martinesti ca sa ajunga mai repede la petea.
Apropo, mi se pare o mare imbecilitate faptul ca aceste trasee au fost facute publice, sau… na… nu au fost tinute secret. Nici de primarie, nici de cj.
Aia cu podu hai so lasam, ca oricum traficul se va descongestiona de la sine putere: aia cu leasing or da inapoi masinile, aia cu dacii vechi n-or mai baga benzina in ele ca-i scumpa, aia cu comertu or reduce din activitate, aia cu rablele europei s-or linge pe bot cu taxa asta si, incet, incet, n-om mai avea nevoie de podu 3
February 23rd, 2009 at 9:24 pm
asta inseamna ca selectia poate fi contestata?…imi si imaginez ce se va intampla la licitatia pentru aceasta lucrare.
trexel tu nu ai participat la selectia de idei pentru constructia podului?…pura curiozitate: in sm ai realizat lucrari? – ne areti si poze?
February 23rd, 2009 at 9:46 pm
pentru doi
Dupa cate stiu podul a fost o finantare Phare, demersurile fiind pornite de Anderco inca primul lui mandat!
Crezi ca informatiile legate de traseul soselei de centura nu sunt informatii publice?
Criza ne va afecta,nu stiu daca in asemenea masura!
Eu cred ca totusi ii util si acest pod!
Deja traficul greu care vine de la Cluj si Oradea si vrea sa ajunga la Petea are varianta de ocolire a centrului!
February 23rd, 2009 at 10:07 pm
Povestea cu selecţia de idei pentru construcţia celui de al treilea pod pot s-o confirm… aşa a fost cum descrie Adi. Mai mult licitaţia pentru proiectarea podului organizat în 2007 a fost anulată exact din cauza că această firma care acuma a fost plimbată a câştigat.
Vorma lui Adni: porcărie la puterea a treia.
February 23rd, 2009 at 10:12 pm
@doi
Firma care a construit Odoreului a construit exact după proiectul tehnic care a prevăzut această soluţie de “sens giratoriu”. La un moment dat chiar prefectul Bud a solicitat schimbarea proiectului dar domnul primar reales a refuzat categoric.
Pasarela a fost un alt proiect şi un alt constructor… iar asfaltul e a lui Trexel, l-a făcut în subantrepriză. Să vedem cât va ţine.
February 23rd, 2009 at 10:15 pm
Pai informatiile legate de traseul soselei de centura NU AR TREBUI sa fie informatii publice dupa parerea mea. Ar trebui facute publice doar in momentul inceperii exproprierilor. Dar asa cum s-a facut la noi, prima data s-a facut public, dupaia s-au facut biznisurile cu terenurile, dupaia s-a oficializat o varianta de traseu, dupaia au inceput sicanele si problemele cu exproprierile, dupaia ne miram de ce nu merg lucrurile…
February 23rd, 2009 at 10:26 pm
Domnu Boer, sigur licitatia din 2007 nu a fost anulata din cauza ca niste nespecialisti au fost numiti membri in comisia aia si nu au fost in masura sa ia o decizie atat de importanta?
Si apropo de pasarela, credeti ca pilonii din mijlocu drumului botizului au aterizat acolo conform proiect? eu cred ca din intamplare… asa zic barfele…
Stiti bancu ala cu japonezu, neamtu si romanu care fac cate un pod? Si pornesc constructia de pe ambele maluri. Japonezu il face cu eroare de 1mm, neamtu cu eroare de 1cm, iar romanu zice: pai daca cele doua bucati nu s-or intalni, iti avea doua poduri… Na cam asa si cu pasarela…
February 23rd, 2009 at 10:33 pm
Deci… de ce se strică drumurile noastre toate în timp record? Răspunsul scurt este: pentru că nu se respectă tehnologiile şi standardele.
Prima problemă începe cu materia primă. Ştiaţi de exemplu că în judeţul Satu Mare nu există nici o carieră de piatră care să livreze material corespunzător pentru construcţie de drumuri? Sunt filoane care ar livra piatră corespunzătoare pentru fundaţie de drum, dar la exploatare se amestecă cu piatra slabă şi chiar şi cu pământul decapat… Bănuţi de ce.
Marea problemă a rocilor din care sunt făcute Munţii Oaşului şi Gutâiului este că au intarcalate filoane care nu rezistă la cicluri de gheţ şi dezgheţ – care se sfărâmă şi se transformă într-un material argilos. Cea ce vedeţi voi pe drumuri nou asfaltate sub formă de porţiuni fisurate, asemănătoare pielii de elefant, sunt locuri unde a cedat fundaţia.
Dacă vă interesează povestea… pot să continui.
February 23rd, 2009 at 10:36 pm
pentru Adam Boer
Ma intereseaza,continua!
February 23rd, 2009 at 10:41 pm
pentru Adam Boer
Sensul giratoriu de pe Odoreului intersectie cu Botizului chiar este o porcarie!
Un strain sigur se incurca in ea.
Un tir care vine de pe Odoreului si vrea sa faca stanga cred ca blogheaza toata circulatia!
De fapt hai sa fim seriosi ala nu-i un sens giratoriu!
February 23rd, 2009 at 10:43 pm
Asta am explicat io intrun post care n-a mai aparut, era un raspuns la un comentariul de-al lui Plesnea. Si ziceam acolo ca ar fi interesat de vazut analizele de laborator ale agregatelor utilizate la asfaltarile noastre
February 23rd, 2009 at 10:49 pm
pentru doi
Stiu ca exista la Baia Mare o firma autorizata pentru analize.Cred ca se numeste Cip Larex (sau asa ceva ).Nu stiu in schimb daca pot sa faca si analiza compozitiei asfaltului.
February 23rd, 2009 at 10:50 pm
Este de ajuns ca fundaţia să se lase numai cu 0,5cm şi deja se crapă asfaltul de deasupra. Fenomenul se amplifică iarna când asfaltul devine rigid şi se fisurează mai uşor. În fisurile la început invizibile cu ochiul se infiltrează apa care la primul gheţ se dilatează şi “explodează” asfaltul – apar craterele bine cunoscute.
Fundaţia poate să cedeze nu numai din cauza materialului slab, dar şi din cauza necompactării corespunzătoare. Există standarde în domeniu care prescriu gradul de compactare în funcţie de clasa drumului şi aparate cu care se poate testa compactarea. Mă întreb, oare de câte ori au văzut străzile noastre noi astfel de aparate de testare şi de câte ori au fost luate şi analizare probe din fundaţie înaintea asfaltării? Răspunsul cred că bănuiţi cu toţii.
February 23rd, 2009 at 10:51 pm
Toate materialele ar trebui sa aiba certificate de calitate. Poate le au, cum au fost insa obtinute… nu bag mana in foc
February 23rd, 2009 at 10:52 pm
@Adam boer
Vroiam sa zic ca podul golescu a fost construit de pe doua maluri de catre romani si e destul de bine facut dupa parerea mea faptul ca cei care l-au reabilitat nu au facut o treaba prea buna partea a doua:D!
February 23rd, 2009 at 10:57 pm
Domnu Boer mi-a mi-a scos vorba din gura. Deci cine face receptiile? Si pe ce baza? Nu ma refer la taiatu panglicilor
February 23rd, 2009 at 10:59 pm
@ tudor: ia o pauza sau ia putin somnic.
February 23rd, 2009 at 11:03 pm
Profilul longitudinal şi transversal al drumuluie se execută şi se verifică în mod normal înainte de asfaltare. Cu alte cuvinte acele înclinaţii care permit scurgerea apei de pe carosabil se modelează din fundaţie cu utilajul care se numeşte “Greder” şi nu din asfalt. Şi de ce bălteşte apa de obicei între doă guri de canal? Pentru că gurile de canal sunt din beton şi nu se lasă când trece peste ele finischerul (utilajul care întinde asfaltul), iar pe porţiunea între două guri de canal fundaţia necompactată se lasă sub greutatea utilajului.
Ajungem cumva şi neverificat sau verificat ochiometric la asfaltare şi urmează problema următoare. Cea mai apropiată carieră de Satu Mare care livrează criblură pentru asfalt este la Poieni în judeţul Cluj la cca. 180 km. Distanţa face ca materialul să coste la SM dublu faţă de preţul la poata carierei. Puteţi să vă daţi seama cât de mare este tentaţia firmelor de a reduce costurile şi a mai băga în “cratiţă” şi altceva în afară de criblură de Poieni: de exemplu pietriş de Someş cu cornuri rotunde sau alte materiale total necorespunzătoare.
February 23rd, 2009 at 11:07 pm
pentru Adam Boer
Dupa cum descrii procedeul,pare imposibil de realizat de catre o firma romaneasca(dar se pare ca nici una straina nu a reusit).Chiar exista firma care ar fi putut realiza o lucrare buna la pod?
Din cate am inteles firma ar fi trebuit sa intervina si la aranjarea rolerol care asigura o mobilitate in cazul in care la diferente de temperatura arcul podului se contracta si se dilata!
Tot din “surse” se pare ca firma, aceasta operatiune nu a mai realizat-o!
February 23rd, 2009 at 11:14 pm
pentru Adam Boer
Si piatra de la cariera lui Kira nu e buna?El o lauda!
Oare italienii de la Astaldi de unde au adus piatra?Totusi drumul ala se comporta foarte bine inca!
February 23rd, 2009 at 11:15 pm
Asfaltul se fabrică din criblură care satisface standardele din domeniu, din bitum şi adaosuri diferite după o reţetă bine stabilită în funcţie de destinaţia asfaltului şi în funcţie de criblura disponibilă. Este strict interzisă întroducerea materialului rotund (pietriş) în mixtura asfaltică pentru că destabilizează asfaltul – pietrişul se dizlocă din asfalt sub greutatea maşinilor. Dacă pui prea mult bitum, mixtura asfaltică devine moale… nu se fisurează uşor, dar se deformează vara când asfaltul se încălzeşte. Dacă pui prea puţin bitum, criblura se dezlipeşte din mixtura asfaltică.
Să presupunem că o firmă a trecut toate hopurile tehnologice enumerate mai sus: sub repartizor se întinde o fundaţie din piatră corespunzătoare şi perfect compactată şi se livrează mixtura asfaltică din cea mai bună criblură după reţeta unui maestru bucătar… dar din nefericire cu temperatura prea scăzută. Totul degeaba.
February 23rd, 2009 at 11:16 pm
Po’ sa mai adaug? Fiecare drum este proiectat pt un anume tonaj maxim. Care nu se respecta. Si utilizarea necorespunzatoare coroborata cu executia necorespunzatoare da rezultate uimitoare.
February 23rd, 2009 at 11:16 pm
sa inteleg ca daca apar gropi in pasarela nu putem sa-l acuzam pe trexel caci e posibil sa fie de vina cei cu fundatia?!…si cum drac sa stie satmareanul de rand care-si plimba masinuta pe drumurile “gropuite” ca de vina sunt legile permisibile si faptul ca aceste firme nu sunt controlate – sa inteleg ca putem face reclamatii la protectia consumatorului in ceea ce priveste calitatea materialelor folosite de catre firmele care ne fac drumurile?
February 23rd, 2009 at 11:20 pm
Care este cariera lui Kira ?
Astaldi a început cu o cariară de pe Huta după care au renunţat şi au scos materialul din cariera de la Terebeşti… care de atunci a fost închisă fiindcă se află în Rezervaţia Naturală Tur.
February 23rd, 2009 at 11:20 pm
Ultimul caz enumerat de domnnu boer nu e podu golescu din intamplare?
February 23rd, 2009 at 11:23 pm
pentru just_me
Poti sa faci reclamatie!Dar tu chiar ii vezi pe cei de la OPC sa se priceapa sa analizeze aceasta problema.Eu nu am nimic cu ei dar chiar ar fi interesant de depus o plangere sa vedem cum o vor gestiona!Sa incepem cu Podul sau cu Vasile Lucaciu?
February 23rd, 2009 at 11:28 pm
pentru Adam Boer
Am inteles ca are una.L-am auzit vorbind despre “cariera mea de piatra”!
February 23rd, 2009 at 11:33 pm
soseaua de centura ar trebui practic sa preia una din cauzele distrugerii asfaltului si anume cea legata de tonajul autovehiculelor…doar sa reziste, ca daca se face precum restul inevitabil acestea vor reveni la drumurile vechi.oricum am inteles ca e posibil ca aceasta sa nu se realizeze in urmatorii 4 ani de guvernare fsn-ista, asta daca nu se schimba ceva.
February 23rd, 2009 at 11:35 pm
Pe podul Golescu nu poate să fie problemă de fundaţia
pentru că acolo s-a turnat asfaltul pe beton. Acolo problemele sunt multiple: prima problemă pe care pot s-o confirm este că stratul de “lipici” dintre beton şi asfalt nu era corespunzătoare. Acest “lipici” a fost livrat iniţial din Ungaria dar nu a ajuns să treacă graniţa. Cu ce a fost înlocuit acest adeziv şi cine a livrat materialul nu am informaţii. Problema a doua este că firma sătmăreană care a livrat asfaltul nu a respectat reţeta, iar Vegyepszer nu a verificat materialul livrat… ghinion pentru toţi. Şi Trexel are dreptate, dar pentru un pod se foloseşte o reţetă specială care este mai elastică ca şi asfaltul normal exact pentru a nu se fisura din cauza vibraţiilor podului.
February 23rd, 2009 at 11:44 pm
Cunosc toate carierele autorizate din judeţ şi niciuna nu livrează material uniform bun.
February 23rd, 2009 at 11:46 pm
pentru Adam Boer
Plus am vazut ca in Ungaria la imbinari,in cazul podurilor, nu este asfalt, nici asfalt elastic ci pur si simplu niste grilaje.Si aceasta tehnologie am vazut-o in multe locuri afara.
Dar faptul ca firma nu a verificat reteta asfaltului este problema lor…….sau… totusi cred ca din pacate mai mult este problema noastra.
February 23rd, 2009 at 11:49 pm
Da, dar toti vand in prostie!
Sau piatra este buna, dar nu pentru fundatii de drumuri!
February 23rd, 2009 at 11:53 pm
pentru just_me
Ce se va intampla mai departe cu aceasta Guvernare FSN-ista cred ca nici PD-ul si nici PSD-ul nu stie.Singurul care stie ce se va intampla este marinarul….totusi conditia e sa nu aiba creierii imbibati de alcol!
February 24th, 2009 at 12:03 am
Toţi vând în prostie… dar nimeni nu verifică
Vai de capul vostru la judeţ dacă începeţi o lucrare mai mare şi nu faceţi verificări serioase.
February 24th, 2009 at 12:19 am
pentru Adam Boer
Ce bine ca Directia Tehnica nu-i in subordinea mea!
Am glumit!Fi sigur ca se vor face verificari!
February 24th, 2009 at 12:31 am
Ca in fond si la urma urmei, dupa cum ziceam, de vina ii ala care face receptia tehnica de mantuiala. Ala care executa prost e doar un roman jmeker care se descurca
February 24th, 2009 at 8:51 am
Mamaaaa, ce vedeta am ajuns


) se poate face un asfalt bun in Satu Mare, cu agregatele care sunt, atata timp cat se respecta o reteta (in cazul nostru testata si atestata de laboratorul DRDP din Cluj). In acelasi timp daca faci o fundatie calumea drumul trebuie sa tina ( a se vedea portiunea de pe Lucian Blaga de la capatul lui Carpati 2 panba la benzinarie, facuta de noi in 99). Uite cum sta Bdul Transilvania 2006 (chiar daca am fost suficient de tampiti incat sa nu vedem ca proiectu, in ceea ce priveste cotele, era aiurea cu totul si am improvizat la urma).
va mai povestesc
Hai ca o luam pe rand, incep cu pasarela ca tot m-ati bagat la inaintare
Dupa cum stiti sau daca nu stiti va spun io, pasarela a fost castigata initial de niste greci care pana la urma au renuntat pentru ca si-au dat seama ca nu pot face o lucrare calumea la banii aia. Asa ca au venit turcii de la Empedos respectiv Evren, practic totuna, ei isi invart banii prin 2 firme. Si ce-au zis baietii, las ca mai luam de ici bagam dincolo, rezolvam cu banii astia.
Au cerut subantrepriza de la noi, am negociat…ok.
In afara de pasarela am mai lucrat la iesirile de pe pod.
Cu asfaltul e o mica poveste. Baietii de la Empedos, respectiv Primaria Satu Mare au tot lungit-o cu lucrarea pana cand comisia de supraveghere (lucrarea e finantata) s-a suparat si a bagat un termen limita, dupa care nu se mai platea. Asa ca toata finalizarea s-a facut pe fuga. Cand a venit momentul asfaltarii era pe ultima suta de metri, mai erau 2 zile. Faza e ca ploua de rupea si noi, bineinteles, ne-am opus asfaltarii. In plus afara erau 7 grade, deci no way sa asfaltezi.
Ei erau insa disperati si au tinut neaparat sa se asfalteze, altfel nu si-ar fi recuperat banii. Am facut o hartie prin care isi asumau intreaga responsabilitate pentru calitatea asfaltarii si i-am dat bataie. Imi aduc aminte ca stateam pe pasarela in ziua aia cu termometrul in mana
Asfaltul a fost de cea mai buna calitate posibila, altfel ar fi fost praf si pulbere intr-o luna, de asemenea l-am preparat mai cald, s-a amorsat foarte bine cu emulsie si s-a turnat. Apoi la repezeala au facut ei (turcii) rosturile de dilatatie (se vede cum le-au facut) si gata podu.
Cam asta e povestea partiala a pasarelei, mai sunt si alte aspecte demne de comentat dar cum nu intra in partea noastra de lucrari cred ca nu sunt in masura. In orice caz bulibaseala se datoreaza in mare parte dirigintelui de santier, un bun proiectant dar fara experienta ca si organizator de santier.
Asa ca daca asfaltul se duce dracu (sper totusi sa nu) mie mi se cam rupe. Nu pot totusi sa nu evidentiez faptul ca (aici ma laud
February 24th, 2009 at 1:41 pm
dc tot suntem la acest capitol, vreau sa atrag atentia asupra strazilor vasile lucaciu si al. i. cuza reabilitate de curand si care dupa prima iarna sunt distruse…cum vor rezista acestea zeci de ani?
si tot asa tb refacuta la cativa ani dupa ce a fost reabilitata strada nicolae golescu…asa nu vom avea niciodata drumuri bune si vom tot reabilita degeaba la nesfarsit
February 24th, 2009 at 2:41 pm
Pana la urma, dupa cum vad, tine si de noroc cu asfaltarile si cu drumurile astea ale noastre.
February 24th, 2009 at 2:59 pm
@Trexel : macar tu te stradui
February 24th, 2009 at 8:22 pm
pentru Trexel
Toatele zonele care le-ai indicat ca si asfaltate de tine chiar sunt in regula.Felicitari.
Imi place totusi ca Ilyes insista sa lucreze cu cei care lucreaza prost in loc sa insiste sa aiba parteneri ca si firma ta.Acest asfalt electoral pus de mantuiala pana la urma o sa-l coste!Sau nu?
February 24th, 2009 at 11:16 pm
Trexel si cu pilonii din lacu Pescarus cum fu? Ca si cu aia or dato in balbaiala
February 24th, 2009 at 11:19 pm
Adi (pop) ai vazut ca, pentru unele portiuni din acele strazi, fundatia a constituit-o pavaju’ de piatra de acu’ 100 de ani. Pai de pavaju’ ala nici Trexel nu lipeste asfalt
February 24th, 2009 at 11:37 pm
eu cred ca atata timp cat Satu Mare si electoratul sau nu se educa pentru a renunta la votul etnic si in acelasi timp nu apare un candidat integru pe care sa-l doara undeva si sa scoata la iveala toate afacerile murdare care se deruleaza in administratie… pe Ilyes n-o sa-l coste nimic.
). chiar socoteam ca jeepurile cele noi fac cam jumate din cele 30 mld lei vechi!!! pe care primaria le-a platit pentru lucrari suplimentare pe Odoreului. un pic suparatoare chestia asta, nu? as vrea sa vad devizele pentru lucrarile alea pt ca din cate am aflat eu s-a extins canalizarea si s-a facut un zid de sprijin in plus. care nu fac 3 mil RON.
). nu va mirati ca imi vine sa rad totusi si nu bag capu intre picioare. am explicatii si ma scot
firma nu e a mea, eu lucrez acolo in sensul ca ajut cat pot pentru a schimba mentalitati si a se ajunge la un sistem calitativ si profitabil in acelasi timp. asta din pacate stiti in ce se traduce? de exemplu in faptul ca io n-am jeep nou ca toti sefii din Alfarom (oricum nu mi-as lua jeep
acum sa va zic de exemplele proprii negative
golescu, zicea cineva mai sus si bineinteles, masterpiece, careiului de la branduselor pana la iesire
February 25th, 2009 at 12:08 am
pentru Trexel
Eu cred ca nici o sansa nu avem sa scapam de votul etnic foarte repede.Poate ca are o influenta si multiculturalitatea care a dainuit pe aceste zone de secole.Vreau sa-ti dau un exemplu.
Un prieten de-al meu de etnie maghiara m-a surprins cu o declaratie la care nu ma asteptam.Il blama pe Ilyes tot timpul dar mi-a marturisit ca in momentul cand a ajuns in cabina de vot s-a gandit la copii lui si la faptul ca trebuie sa-si pastreze identitatea culturala!
Ce parere ai?
February 25th, 2009 at 12:30 am
Acuma il asteptam pe domnu Boer sa ne povesteasca lectia 2:tehnologia de plombare. Care nici aia nu se respecta de catre firmele astea bastinase…
February 25th, 2009 at 9:07 am
pentru doi
Da,asta este un alt subiect sensibil.Si daca ne gandim, cat de mic va fi bugetul si la oras si la judet cred ca de covoare asfaltice nici nu poate fi vorba.Vom putea doar sa plombam,si va trebui sa o facem bine!
February 25th, 2009 at 11:09 am
Si dupaia sa facem un recensamant. Al plombarilor corecte, receptionate/ nereceptionate de primarie, incorecte, receptionate/ nereceptionate de primarie. Si sa nu uitam ca domnul primar a afirmat ca pt aceste plombari nu se ofera nicio garantie de catre firma care le executa. Deci practic le poate executa fix cum vrea, daca se rezolva receptia. Si noi putem latra fix cat vrem. Degeaba
February 25th, 2009 at 1:06 pm
pentru doi
De ce sa nu se ofere garantie?Nu-i o lucrare ca toate celelalte ,pentru care se platesc bani publici?
De exemplu la noi,la Consiliul Judetean contractul nostru pe baza caruia am plombat drumurile judetene a fost incheiat pana la 31 decembrie si firma trebuia sa asigure garantie pe lucrarile executate pana la acel termen, cu o scrisoare de garantie de buna executie de 5 % din valoare!
February 25th, 2009 at 2:35 pm
@Adrian Ştef
Ce legătură are identitatea culturală a unui maghiar din Satu Mare cu Iuliu Ilyes? La fel de maghiar este şi Adrian Ştef care vorbeşte la fel de bine limba maghiară ca şi Iuliu Ilyes.
February 25th, 2009 at 4:17 pm
pentru Adam Boer
Nu stiu.Dar sa stii ca de cand mi-a spus acest lucru i-am testat si pe altii.Si sa stii ca este o problema!Si altii la fel reactioneaza.Sau ca in ultima clipa li se transmite un mesaj in aceasta directie,sau pur si simplu asa gandesc majoritatea pentru ca asa au fost educati!
Az olah es a magyar!
February 25th, 2009 at 6:23 pm
Zice ca nu ofera garantie pt ca drumurile existente teoretic nu se pot plomba ca is mult prea vechi.
February 25th, 2009 at 7:41 pm
pentru doi
Uita-te la articolul postat azi.Asa sigur nu putem avea garantie daca plombam in apa!A, dar crezi ca drumurile judetene sunt mai noi,si totusi am avut garantie.
September 23rd, 2010 at 11:44 pm
dar mai mult şi mai mult vreau să spun că… băăăi, a ţinut asfaltu pe pasarelă